Żłobek językowy

Języki w prywatnym żłobku językowym

Dlaczego otaczać tak małe dziecko językami? Dlaczego więcej niż jednym językiem? Dlaczego tak wcześnie?

Czy czujesz, że zanurzenie w języku to świetna okazja przyswojenia języka, której nie chcesz zmarnować, ale martwisz się, że Twoje dziecko może nie poradzić sobie z więcej niż jednym językiem? Nie musisz się martwić, oto dlaczego:

Wiele osób jest błędnie przekonanych że nabywanie języka przez dzieci jest żmudnym zajęciem, przez który przechodzą dorośli podczas nauki języka. Nie wiedzą bowiem że dzieci uczą się języków inaczej! Dzieci chłoną języki tak samo, jak uczą się spać, jeść, chodzić. Język jest najbardziej naturalną rzeczą, jaką można nabyć w wieku żłobkowym i przedszkolnym. A wszyscy wiemy przecież, że istnieją w życiu lepsze i gorsze okresy na przyswajanie pewnych umiejętności. Żłobek to najlepszy moment na przyswojenie więcej niż jednego języka poprzez immersję i z poszanowaniem zasady OPOL.

itsw nursery boys learning
itsw kids listening to teacher

Wykorzystaj więc okazję i pozwól swojemu dziecku na zajęcia i zabawy w prywatnym żłobku językowym, które pozwolą mu zanurzyć się w języku i bez wysiłku przyswajać dwa inne języki już od pierwszego roku życia.

Nie czekaj, aż dziecko pójdzie do szkoły podstawowej. Niektórzy głoszą, że uczniowie mogą uczyć się języka rozpoczynając naukę w szkole podstawowej. To zdecydowanie za późno. Język to narzędzie, które nabywamy od pierwszych dni życia. Jedynym ograniczeniem w zakresie języków, które możesz opanować, jest czas potrzebny na zanurzenie w każdym z języków którymi chcielibyśmy otoczyć dziecko. Ten czas potrzebny jest dziecku najpierw na zrozumienie języka a następnie jego produkcję czyli mówienie.Zajęcia i zabawy w prywatnym żłobku językowym są tego gwarancją.

Dlaczego więc nie skorzystać z tych wrodzonych i naturalnych umiejętności, skoro jest to najłatwiejsze dla dzieci w wieku 1-1,5 roku? My czujemy się dumni, gdy widzimy przedszkolaków występujących w 45-minutowym przedstawieniu w języku chińskim.

Co to jest zanurzenie?

Jest to proces językowy, podczas którego Twoje dziecko jest otoczone przez rodzimych użytkowników danego języka (native speakers) we wszystkich codziennych sytuacjach, w których jedynym narzędziem komunikacji jest język docelowy. W prywatnym żłobku językowym zanurzenie oznacza, że ​​wszystkie codzienne czynności jak i zajęcia i zabawy w żłobku, począwszy od zmiany pieluszki, poprzez naukę korzystania z nocnika i śpiewanie kołysanek, będą wykonywane „w określonym języku”, którym posługują się opiekunowie. Jeśli żłobek językowy jest trójjęzyczny, z dzieckiem będzie pracowało trzech rodzimych użytkowników języka, z których każdy będzie mówił innym językiem w wyznaczonych porach dnia lub tygodnia oraz podczas samych zajęć i zabaw w żłobku językowym. W ten sposób respektujemy zasadę OPOL (jedna osoba, jeden język).

Nie bój się, że Twoje dziecko na początku nie zrozumie wszystkiego. Niemowlęta traktują ten brak zrozumienia jako sytuację naturalną. W ten sposób się uczą. Pozwól dziecku wykorzystać tę naturalną zdolność bezstresowego braku zrozumienia do zdobywania nowych umiejętności językowych w codziennych kontekstach.

kids learning itsw
itsw kids learning numbers

Co to jest OPOL i jak działa?

Jest to podejście oparte na przypisaniu języka do konkretnej osoby co oznacza, że ​​jedna osoba mówi do dziecka tylko w jednym języku. Jest to popularna metoda stosowana przez rodziców chcących jednocześnie wychowywać dzieci dwujęzyczne. OPOL odgrywa kluczową rolę we wczesnych latach nauki języka w żłobku językowym, ponieważ pozwala dzieciom przypisać jeden język jednej osobie. OPOL jest pomocnym narzędziem wspierającym dzieci w strategiach porzucania mieszania języków, co samo w sobie jest procesem naturalnym. OPOL będzie także wspierać opiekunów w rozwoju umiejetności językowych i słownictwa w przyszłości.

Nie stresuj się, że Twoje dziecko będzie mieszać języki lub nie będzie wystarczająco dobre w szkole w języku nauczania. Mieszanie języków u małych dzieci jest naturalne. Małe dzieci nie starają się mówić poprawnie, komunikują się różnymi środkami i językami. Muszą tylko być otoczone właściwymi wzorcami językowymi.
Tak, przyswajanie języka przez dzieci nadal wygląda na cud i jest to w pewnym stopniu cud, ponieważ tylko małe dzieci mogą nauczyć się języków tak szybko i bez wysiłku.

Tak działa immersja językowa. Posłuchaj naszych dwuletnich uczniów!

Pomóż swojemu dziecku zdobyć supermoce – zarezerwuj miejsce i odblokuj trójjęzyczność!